Information om saucer.dk

Boycot Tele2!! den 28. februar 2006

Nyheds billede

Det hele starter meget fint. Man klikker sig ind på deres hjemmeside og ser deres billige priser, hvor efter man læser deres kontrakt og bestiller en Nokia 6270 til 2kr + et minimums forbrug på 299,- /md i 6 md. Og 7 dage senere modtager man en kontrakt som skal underskrives og sendes tilbage. Men så bryder helved løs...

Den 25. januar 2005
I gennem et par uger har jeg været på jegt efter en ny mobil telefon som havde en del fede funktioner i sig og ikke så meget efter en lille og smart mobil. Men så kom jeg til at klikke mig ind på tele2kroner's hjemmeside og så en Nokia 6270. Straks løb jeg ind på google og søgte lidt user feedback på denne mobil. Efter at havde læs ca. 100 feedback indlæg og hvor kun 1 ud af 100 var negativ gik jeg i gang med at bestille.

Det hele tog små 5 min og så kunne jeg kun vente på at modtage en kontrakt med posten som jeg bare skulle under skrive og sende tilbage.

4-6 ugers leveringstid
Først tænker man. What is going on? hvorfor skal der gå 4-6 inden man kan modtage sim fucking mobiltelefon? Men så falder man lidt ned og begynder at vente.

Efter ca. 7 dage
Så kom der post og med mosten kom min kontrakt fra Tele2. Jeg fik straks underskrevet kontrakten og fik sendt den samme dag tilbage til tele2. Og igen kunne jeg kun side og vente.

Der efter
Et par dage senere modtog jeg en brev hvor der stod at Tele2 har modtaget kontrakten og at jeg ca. 3-4 dage før aktiverings dagen vil modtage simkortet og mobiltelefonen.

Den 7. februar 2005
Midt i det hele modtog jeg en brev fra Tele2 om at mit mobil nummer som skulle flyttes over til dem ikke var aktiv. Og der er så her at jeg flipper lidt ud. For hvordan kan mit nummer ikke være aktiv når jeg bruger mit nummer. Så jeg ringede straks til Tele2 for at hører hvad det havde ganag i, hvor jeg fik at vide at mit nuværende udbyder ikke vil give slip for mit nummer. Hmm tænkte jeg og ringede til Telmore (yes sir.).

Hos Telmore fik jeg at vide at det ikke har hørert noget fra Tele2 og und fra deres computer kunne det se at Tele du har spurgt Debitel om mit nummer. Hvorfor skal I ikke spørger mig om. Jeg var 100% sikker på at jeg skrev Telmore i kontrakten under nuværende udbyder.

Well så ringer jeg tilbage til Tele2 og siger til dem at mit nummer ikke er hos Debitel men hos Telmore. Hvor efter Tele2 supporter siger til mig. "Okay, det kan vi godt ordne, men jeg kan ikke give dig en dato på det.", Yes yes siger jeg og smutter igen.

Den 18. februar 2005
Efter at havde ventet i alt for lang tid modtager jeg igen en brev fra Tele2. Denne gang skriver Tele2 at min mobil er udsolgt og at det jeg vil modtage den i uger 8. Det er så her at jeg gå helt amok.

1. Jeg kom ført hjem meget sent så deres telefon support var lukket. Og så var jeg ellers tvungen til at samle alt mit vræde op igennem hele weekenden.

2. Det kan ikke passe at man på 4 uger ikke kan skaffe produktet til en kunde.

3. Jeg var 100% sikker på at Tele2 spiller alt for meget pik og der for tager det 4-6 uger om at afsende produkter til deres kunder.

Den 23. februar 2005
Jeg har nu givet Tele2 4 dage i selve uge 8 til at sende mig min mobiltelefon, og 1 dag før aktiveringsdagen ringer jeg til Tele2 for at hører hvor meget tid det bruger på at spille pik.

Jeg kommer til at snakke med en kvinde som havde en sød stemme, så jeg vil ikke råbe op og gøre mig selv til en idiot. Der for begynder jeg på en stille og rolig snak, hvor jeg forklare hende at jeg nu har ventet siden den 25. januar og at der i kontrakten står at jeg vil modtage min mobil samt simkort 3-4 dage før aktiveringsdagen men ind til nu har jeg kun modtaget en sim kort.

Efter en hurtig søgning kunne hun fortælle mig at Tele2 stadig ikke har modtaget min mobil og at jeg bare måtte vente og se.

Den 24. februar 2005 kl. 08:07
Så kom dagen hvor jeg skulle ha' haft en Nokia 6270 i hånden men det eneste jeg har er et simkort. WOW.

Så jeg ringer til Tele2 og spørger dem hvad der sker?

Tele2 kvinde 1
Jeg kommer til at snakke med en rigtig kælling som var kun ude på at snyde mig.

Efter at havde spyttet alt ud på hende om selve sagen siger hun til mig.

" Vi sender først mobilen ud til vores konder den samme dag hvor vi aktivere simkortet. "

Det er så jeg jeg spørger hende, hvad meningen med det var? Hvorfor skal vi kunder løbe rundet med et aktiv simkort uden en mobil? Det var helt klart en noget hun sagde for at få mig til at tror at Tele2 ikke har lavet en fejl.

Der efter siger jeg til hende at det er noget lort hun står og siger til mig når der i kontrakten står at jeg 3-4 dage før aktiverings dagen vil modtage simkortet og mobilen. Og at jeg i Sidste uge modtig et brev hvor det ståd at Tele2 ikke har mobilen på lager og, at jeg vil modtage den i uge 8. Og lige nu er vi I uge 8.

Og hvis du ikke ved det så er det Fredag.

Efter dette er "Tele2 Kvinde 1" helt stiller, hvor hun med en tynd stemme spørger mig.

Hvad er det du ønsker nu?

Jeg ønsker at opsige mit kontrakt efter at I ikke har overhold jeres del. Og der for har jeg som kunde ret til at droppe ud.

Det er ikke noget jeg kan gøre, men jeg vider sender dig lige. Deep Deep

Tele2 kvinde 2
Efter igen at havde beskrevet hele forløbet under søger "Tele2 kvinde 2" om jeg kan droppe ud af kontrakten, hvor efter hun sige.

Det er helt okay, Vi opsiger dit ordre.

jeg spørger så om mit mobil nummer kan blive flyttet tilbage til Telmore, for teoretisk set så er det Tele2 der "hoster" mit nummer.

Et øjeblik. Vente vente vente..
Vi kan godt sætte dit nummer løs, så Telmore kan hente dit nummer tilbage.

Super, Det lyder godt tænker jeg ig spørger om jeg vil modtage en skriftlig dokumentation på at jeg nu er opsagt? Og om jeg bare skal sende deres simkort tilbage.

Ja vi kan godt sende dig en skriftlig dokumentation på at du er opsagt. Og hvis du har modtaget vores simkort så skal du sende den tilbage til os igen.

Okay, Det vil jeg gøre med det samme. Farvel..

Der for skal I holde jer fra Tele2
Ind til denne sag har jeg ikke haft problemmer med Tele2. har brugt deres ADSL i gennem en lang periode og alt har været i orden. Men nu kan jeg se at Tele2 er så dårlige til deres arbejde at man kun kan brække sig over deres logo og hele konceptet.

Hvis du selv har dårlige oplivelser med Tele2 så smid en kommentar og la os hører.

Med venlig hilsen Srdjan Lukic-Bardak

kategori pil film (2)

kategori pil g33k (5)

kategori pil personlig (10)



Skriv kommentar


"10"